- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Najnowszy post
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Autor: Agata Jakóbczak
Wydawnictwo: Znak
Gatunek: literatura faktu, literatura
współczesna
ISBN: 978-83-240-4704-8
Końcówka lat '80 i całe lata '90
przyniosły w Polsce wiele zmian. Nagle, tak naprawdę z dnia na
dzień, wkraczały coraz to nowsze produkty i usługi, wcześniej nam
obce. Ja, wychowana w latach '90 właśnie bardzo wyraźnie pamiętam
wszystkie tak naprawdę kultowe już teraz produkty typu Frugo,
tamagotchi, świecące jojo czy jeansy marmurki. Agata Jakóbiak,
autorka książki "Transformersi. Superbohaterowie polskiej
reklamy 80.-90." zabiera nas w szaloną podróż po świecie
telewizji, a przede wszystkim reklamy tych lat.
Na początku ostrzegam, jak tylko
zaczniecie czytać tę książkę, ciężko będzie Wam ją zostawić
chociaż na chwilę. Agata Jakóbiak, która sama była (i do tej
pory jest) częścią świata reklamy i marketingu, przedstawia w
swojej książce fakty, które są przecież ogólnodostępne, ale
poza tym raczy nas historiami zza kulisów tego medialnego świata.
Historie te wydają się momentami tak nieprawdopodobne, ale jak się
weźmie pod uwagę, że działo się to w latach '90 to człowiek
sobie uświadamia, że jak najbardziej takie rzeczy mogły mieć
miejsce.
"Transformersi" ukazują
początki studiów filmowych, telewizyjnych oraz reklamowych.
Początkowo wąski świat nagle zaczął dynamicznie się rozwijać,
zaczęto szukać coraz to nowszych i lepszych rozwiązań związanych
z realizacją filmów, ale i samymi sloganami reklamowymi. Wielkie
korporacje światowe, które pojawiły się na rynku polskim zaufały
polskim twórcom i to nim zawdzięczamy reklamy, które uchodziły
wtedy za małe arcydzieła i które do dzisiaj wspominamy z
uśmiechem.
Agata Jakóbiak napisała świetną
książkę przybliżającą kiełkujący dopiero wtedy rynek
medialny. Jej historie, których wielu była świadkiem pokazują jak
wielkim wyzwaniem, ale i przygodą pełną ryzyka i niepewności był
biznes marketingowy tamtych lat. Książkę bardzo polecam, aby
odświeżyć sobie wspomnienia, ale i poznać kuluary powstawania
kultowych reklam.
K.
Za książkę dziękuję
wydawnictwu Znak
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Komentarze
Prześlij komentarz